tisdag 18 november 2008

Musiken i hjärtat, sanden mellan tårna



Det har varit mycket snack om balearic på sistone men jag måste i ärlighetens namn säga att jag faktiskt inte ens tänkt på att det skulle kunna vara balearic jag lyssnat på när jag grottat ner mig i Studio och Lindstrom exempelvis, men visst är det så. Det är precis samma känsla som jag fick när jag köpte mitt första album (i kassettform) The White Room med KLF, Pet Shop Boys album Behaviour och Club Tropicana. Visst, det är balearic det är, ha ha. Tack för att ni satte etiketten på det.

Nu tänkte jag att det var dags för mig att lägga till något i debatten så här kommer några låtar som jag skulle ha spelat vid en soluppgång i medelhavet paketerad i en entimmes-mix. Håll tillgodo.

Sunrise on the Beach Mixtape /zshare

Tracklist:

Adolphson-Falk - Krafter vi aldrig känner (Air, 1982)
Pet Shop Boys - The End of the World (Parlophone, 1990)
A-Ha - The Living Daylights (Instrumental) (Warner Bros., 1987)
Studio - West Side (Information, 2007)
Mike Oldfield - Airborne (Virgin, 1979)
Ultravox - Mr. X (Chrysalis, 1980)
The KLF - Church of The KLF/Last Train To Trancentral (KLF Communications, 1991)
Blue Pearl - Naked in the Rain (Wau! Mr. Modo/Big Life, 1990)
Wham! - Club Tropicana (Innervision/Epic, 1983)
David Bowie - Sound and Vision (RCA, 1977)
Orup - Stockholm (Metronome, 1992)
Fox the Fox - Precious Little Diamond (Dub) (Epic, 1984)
Class Action featuring Chris Wiltshire - Weekend (Dub) (Sleeping Bag, 1981)
Joe Smooth - Promised Land (DJ International, 1988)
Slippery People - Hold On (white label, 2001)
Jean Pierre Posit - Eté D'Amour (Ariola, 1977)

Inga kommentarer: