fredag 2 januari 2009

Black Soul - People



Hej allihop!
Nu är det nytt år och allt och det firar jag med att gå back to the roots. När jag startade den här bloggen så var det meningen att den mest skulle handla om disco och dansmusik men eftersom jag älskar musik av alla slag har det varit svårt att vara konsekvent. Jag kommer nog även framöver ha svårt att hålla en rak linje i allt och kommer säkert att svänga iväg på sidospår då och då men tyngdpunkten kommer att ligga på min stora kärlek, disco.
Följetongen 6 discoklassiker kommer att följas upp med mycket annan fin dansmusik. Med andra ord blir det ett jävla schysst disco-år i år och jag tänkte att vi drar igång med den låt som får mig på bäst humör just nu.
Jag vet inte mycket om Black Soul förutom att de var från Frankrike och att Tom Moulton mixade deras platta som den här låten kommer ifrån, men så är det ju ofta med discolåtar man hittar då och då. Den här låten rockar skiten ur dansgolvet iallafall. Vi ses snart igen...

Black Soul - People /zshare
från albumet Black Soul (Beam Junction, 1977)

Inga kommentarer: