lördag 28 juni 2008

Heaven Must Be Missing An Angel

A Night Out With Disco Dave goes Swedish from now on.



Hej allihop, from nu kommer jag att skriva denna musikblogg på svenska. Det känns mer naturligt och jag har fått känslan av att de flesta som går in här är svennar. Jag hoppas att ni som har hängt med så här långt gillar det jag lägger upp. Jag tänkte börja denna svenska sejour med en klassisk discolåt av det kaliforniska discobandet Tavares. Tavares blev bla kända för sin låt More Than A Woman som var med i filmen Saturday Night Fever och med låten It Only Takes A Minute som ni kanske kommer ihåg att Take That gjorde en cover på.
Hur som helst så är nog den bästa discolåten med Tavares ändå Heaven Must Be Missing An Angel. Så här får ni en glattig och positiv discostomper lagom till lördagsfesten.

Tavares - Heaven Must Be Missing An Angel /zshare
från albumet Sky High! (Capitol, 1976)

1 kommentar:

Anonym sa...

En av de bästa discolåtarna någonsin, äkta kärlek. Minns du att vi diggade den här hemma hos Jonas? //Anders C