torsdag 13 december 2012

Årets bästa låtar 2012

Hej allihop!
 Det har blivit dags att summera musikåret 2012. Detta gör jag genom att lista de 31 bästa låtarna från året som gått. En del kommer kanske som överraskningar och andra är självklara klassiker. Genom den här årsbästalistan så väcker jag också liv i ett slumrande spöke... Min blogg. Tidigare har jag publicerat länkar med nedladdningsbara filer, men eftersom väldigt få lyssnar på musik på det sättet längre utan använder sig av tex spotify så kommer jag istället att lägga upp spotifylänkar i de fall låtarna finns på spotify och även/eller youtubelänk. Jag börjar även med att skriva på svenska istället för engelska eftersom det känns mest naturligt med mitt modersmål.
Hur som helst så borde jag har börjat med den här listan den 1 december pga att det är 31 låtar på listan och nedräkningen är tänkt att hålla på fram till nyårsafton men vafan, ni får en snabbsummering av de lägst placerade låtarna.

31. Linnea Olsson - Dinosaur {spotify/youtube}
från albumet Ah! (Headstomp)
Sveriges egna Kate Bush bjuder in oss i sin drömvärld fylld av dinosaurer.

30. Re.You - Junction {spotify/youtube}
från tolvan Mind Your Head (Mobilee)
Suggestiv och smygande house i sina bästa kläder.

29. Andrés - Drama Around The Corner {youtube}
från tolvan New For U (La Vida)
Slowjam-house från Detroit.

28. Kanye West, Jay-Z & Big Sean - Clique {spotify/youtube}
från mixtapen Kanye West Presents GOOD Music - Cruel Summer (G.O.O.D. Music)
Det här var året då jag precis som i unga dagar romantiserade om att vara en riktig gangsta.

27. Magnus Uggla - Jag och min far {spotify/youtube}
från tv-programmet Så mycket bättre (TV4)
Det här var året då jag också blev en riktig svenne och blev rörd till tårar då Uggla tolkade Olle Ljungström.

26. Moody - Born 2 Die {youtube}
från tolvan Why Do U Feel (KDJ)
Till och med Kenny föll för Lana Del Rey.

25. Frank Ocean - Thinkin About You {spotify/youtube}
från albumet channel ORANGE (Island Def Jam)
Frank Ocean levererade i år igen.

24. Pirupa - Party Non Stop {spotify/youtube}
från tolvan Party Non Stop (Desolat)
Vem trodde att Hip House skulle komma tillbaka? Kors i taket!!!

23. Alden Tyrell feat. Mike Dunn - Touch The Sky (Gerd's Double G Mix) {spotify/youtube}
från tolvan Touch The Sky (Clone Jack For Daze)
Även Acid House kom tillbaka med full kraft. Halvmåne i golvet!!!

22. Victoria Moralez - Misery {spotify}
från tiotummaren Game Of Fear (Victoria Moralez)
2012 blev året då jag började köra bakom Victoria. Det här är min favorit. En Disco Dave remix kommer ut tidigt nästa år.

21. Linnea Olsson - Summer (Tomassey Remix)
outgiven
Fantastisk balearisk stämning signerad Tomas Nordmark från skivbolaget Ingrid ramar in Linneas fina Summer.

20. Joris Voorn - Goodbye Fly {spotify/youtube}
från tolvan Dusty House Room 6 (Rejected)
Tjatigt skulle nog min mamma säga. House säger jag.

Inga kommentarer: