söndag 20 juli 2008

Klassiska musivideor

Jag satt en stund och tänkte på de gamla goda dagarna, när det var tufft med Fido Dido jackor, 2 Pac fortfarande levde och MTV bara visade musik. Det var en tid då musikvideor fortfarande kunde vara nyskapande eller bara rolig och så fort en ny häftig musikvideo kom ut så var det det nya samtalsämnet. Kommer ni ihåg? Om inte så ska jag försöka fräscha upp ert minne med dessa fina youtubeklipp.

Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love
från albumet The Seeds of Love (Phonogram, 1989)



The Cure - Lullaby
från albumet Disintegration (Fiction, 1989)



Neneh Cherry - Buffalo Stance
från albumet Raw Like Sushi (Virgin, 1988)



Public Enemy - Fight The Power
från albumet Fear of A Black Planet (Def Jam, 1990)



Sir Mix-A-Lot - Baby Got Back
från albumet Mack Daddy (Def American, 1992)



Soul Asylum - Runaway Train
från albumet Grave Dancer's Union (Columbia, 1992)

Länk till video

Kris Kross - Jump
från albumet Totally Krossed Out (Columbia, 1992)



N.W.A - Stright Outta Compton
från albumet Straight Outta Compton (Ruthless, 1988)



Oj, det blev visst fler än jag hade tänkt. Det blir nog ett till inlägg snart. Jag hittade mycket skojiga videos när jag letade.

Inga kommentarer: